sunnuntai 11. tammikuuta 2009

Puikoilla

Helleboruksen innoittamana olen aloittanut seuraavan huivin: Minttumaarin Ullasta. Kuten sanottu olen aloittelija sekä ohjeen luvussa että pitsineuleissa, sain tämänkin huivin alun tehdä kolmeen kertaan. Ohjeessa sanotaan mallikuvion olevan symmetrinen, mutta jos vasemman puolen huivia tekee peilikuvana, kavennukset kallistuvat erisuuntiin. On sillä mitään merkitystä? En tiedä, mutta tottahan puoliskoiden tulee olla vastakappaleet toisilleen? Tietysti kokeilin ensin peilikuvana neulomista. Luultavasti tein jonkin laskuvirheenkin, mutta kolmannella yrittämällä unohdin peilikuvat.

Onko olemassa jokin yleinen tapa, miten ohjeet kirjoitetaan ja miten niitä luetaan? Tietääkö joku?

Minttumaari on kuitenkin alkanut edistyä hyvin ja olen tykästynyt kuvioon.


Toisaalta pakkasen ja viileäksi menevän pirtin innoittamana olen aloittanut uusien kämmekkäiden kutomisen. Sain lahjaksi anny blattin flamenco -lankaa. Oi, se on ihanan pehmoista. Näistä kämmekkäistä tulee heti suosikkini!


Jostain syystä olen pitsineuleiden ohella innostunut myös ainaoikean jäljestä.

Ei kommentteja: